Makersdiet

Het dieet om uw gezondheid te verbeteren 

 



Gezonde voeding.

 

Volgens ervaringen in het algemeen is het uiteindelijke resultaat het praktisch verdwijnen van alle chronische ziekten, genoemd worden chronische vermoeidheids ziekten, als organen niet onherstelbaar beschadigd zijn en zich nog kunnen herstellen dan kan dat gebeuren, diabetes, psoriasis, overgewicht verdwijnt, ondergewicht wordt hersteld, enz. Dit is voelbaar vanaf de eerste dag. Over het algemeen zal men minder vaak of vrijwel niet meer ziek worden en men voelt zich stukken fitter.

Voor de zieke gebruiker, ME e.d., is het belangrijk om 's morgens en s'avonds 'colon clean met greens+' te nemen, dan herstelt zich de juiste darmflora en de slechte bacterien, die zorgen voor een verkeerde vet en voedselafzetting in het lichaam, zullen verdwijnen. Daardoor krijgen alle organen het juiste voedsel en zal het immuunsysteem zich blijvend herstellen. Dit zal waarschijnlijk voor ongeveer een jaar nodig zijn. Om blijvend effect te sorteren is een nieuwe leefwijze naar dit dieet noodzakelijk.

Mannen met enig overgewicht zullen in 4 weken tijd ongeveer 10 kilo lichter worden. Bij vrouwen gaat het doorgaans trager maar zeker is dat dit ook plaatsvindt binnen een half jaar. Hoofdzaak is voor het dieet te gaan. Men ervaart wel enig hongergevoel, het is nodig om de darmen te doen krimpen, maar het is doorgaans goed te doen is de ervaring.

  1. 2 weken dieet zonder verkeerde koolhydraten suikers en vetten enz.
  2. de volgende 2 weken met voorzichtige opbouw van koolhydraten, zuurdesembrood, bataat en roomboter, (geen margarine of dieetvetten) Alle bewerkte vetten en olien zijn fout.
  3. Het normale biologische voedsel en vlees maar geen varkensvlees of vlees van andere aas- of vleeseters. Voor vissen geldt uitsluitend plantenetende vissen. Dit zijn vissen met schubben. Mijd schaaldieren.

Doordat gifstoffen, die zich in het lichaamsvet hebben opgehoopt, vrij kunnen komen, zullen sommigen enig last hebben van ontgiftingsverschijnselen, (herxheimer-effect) zoals hoofdpijn o.i.d., dit zal na enige dagen weer verdwijnen. Deze ontgiftingverschijnselen zijn een teken dat het werkt. Het lichaam ontdoet dan van verkeerde stoffen.

Kefir is een gezondheidsdrank (een soort Yoghurt maar kwalitatief een veel betere probioticum) die zeker helpt. Het is goedkoop te maken met melk (liefst bio- of geitemelk) de kefirkorrels groeien aan en moeten eruit gezeefd worden voor het drinken. Gebruik kefir zoveel als mogelijk is tot een halve liter per dag. Het is een natuurlijk, bacterierijk conserveermiddel en kan uitstekend voor salades worden gebruikt. De salade kan ongeveer een week worden bewaard. Gebruik het drie maal per dag, ís morgens, ís middags in de salade en ís avonds.

Levertraan is een vette olie met omega 3-6-9 vetten in de juiste verhouding en onmisbaar voor een uitstekende gezondheid. Ideaal voor groei en smering van de gewrichten.

Aanbevolen voedsel voor de eerste twee weken makersdiet.

Vleessoorten:
Rund
Lam
Hert
Geit
Kalf
Eland
Buffel
Lever en Hart (moet organisch zijn)
Vleesbotsoep

Vissoorten:
Tonijn (in blik en water)
Zalm (in blik en water)
Sardine (in blik en water of olijfolie)
Schelvis
Forel
Haring
Witvis
Heilbot
Kabeljouw
Tong
Visbotsoep

Gevogelte (en soep):
Kip
Eend
Kalkoen
Lever- en hart (moet organisch zijn)

Eieren (hoog omega 3/DHA gehalte is het beste):
Kippen-
Eenden-

Zuivel:
Geitenmelkyoghurt
Kefir van geitenmelk
Geitenkaas
Schapenkaas

Vetten en olien:
Roomboter van geitenmelk
Roomboter van koemelk (moet organisch zijn)
Extra virgin cocosolie (het beste om mee te bakken)
Extra virgin olijfolie (uitsluitend rauw en niet om te bakken)
Vlaszaadolie
Hennepzaadolie
Rund-,eenden-,kippen en ganzenvet

Deze lijst is niet volledig, maar goed voor een start.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 



Het genezend dieet


Stichting Genezing Chronische Ziekten


De stichting stelt zich ten doel,
het bevorderen van een gezonde
leefwijze, waaardoor het onstaan
van chronische ziekten wordt
voorkomen.

Het bevorderen van de gezondheid
in het algemeen.

Duidelijkheid en inzicht geven
in de gezonde leefwijze.

Gezonde leefwijze bevorderen
door een bepaald dieet.

Waardoor men:

Langer gezond blijft
Lager vitaal blijft.
Langer thuis kan wonen.
Langer eigen lot kan bepalen.
Minder een beroep doet op de
zorgtehuizen, gezondheidszorg
en de medische zorg.