Makersdiet, Het genezend dieet.

Het gezondheidsdieet bij uitstek

 Stichting Chronische Ziekten, ter verbetering van uw gezondheid



Ervaringen in de praktijk

Hebt u ook iets te melden of te vragen kijk op de kefirsite hiervan.

================================================

 

Hallo,

Ik ben op de site gaan zien maar veel specifieke dingen staan er niet echt op waar je dit kunt vinden (concrete dingen) of welke dokter dit zou kunnen voorschrijven. Er staat wel de voeding in categoriŽen en of ze goed zijn of niet. Het is eigenlijk wat velen nu al doen omdat ze fructose en lactose intolerantie hebben. Ik vindt dat het dieet er op lijkt en ik moet zeggen ik heb dit de eerste 1ste jaar van men ziekte gevolgd en ik was er wel beter door geworden maar je leeft niet je eet heel de tijd het zelfde en je hebt gewoon niet genoeg afwisseling omdat je zo beperkt bent in je voedsel keuze dus is het wel gezond op lange termijn dat is mijn vraag?

Erna

================================================

Beste Erna,


Ik kan me wel voorstellen dat je wel eens wat anders of wat meer wilt. Dat is ook mogelijk na verloop van, zeg, drie maanden. Voorzichtig wat creatiever omgaan met je dieet. Dat kan ook. Heb je het gevoel weer terug te vallen in gezondheid, kun je altijd weer opnieuw beginnen.

Ik volg momenteel het principe van het dieet. Dit houdt in dat ik er soms wel van af wijk. Ik hou me aan het elke dag eten van kefir salade. Daarin doe ik wat ik op dat moment lekker vindt. Bijvoorbeel rauwe witlof, ui, tomaat, een beetje spitskool, geraspte wortel, biokruidenzeezout, zuurkool, citroen kefir. Altijd een scheutje olijfolie er bij. Dit kan tot 40 gr C opgewarmt worden. Daarnaast eet ik gekookte rode bietjes, kool, wortels, bloemkool, koolrabi of wat je maar kunt verzinnen. Soms doe ik gekookte en afgekoelde groenten bij de salade. Daarnaast een stukje rundvlees, rundergehakt, kip, eend, konijn, kalkoen, gebakken in rundvet of kokosolie.

Als ik zin iets lekkers heb neem ik een plakje rozijnendesembroodje met biojam zonder toegevoegd suiker. Heb ik echt honger dan neem ik desembrood met kaas en een dubbel in kokosolie gebakken eitje erop of biojam.

Wil ik echt iets snoepen dan maak van kokosolie, biocacao en biohonig chocala en dan eet ik me daar zat in. Kun je niet dik van worden en alles is extreem gezond vanwege de vitaminen, mineralen en vooral de enzymen die je zelf niet hebt.

Wil ik nog meer snoepen dan maak ik van bioslagroom en biohoning slagroom en eet dat met een appelgebakje je heerlijk op. Het water loopt me door de mond als ik dit opschrijf. O ja, s'avonds rond koffietijd neem ik altijd biocacao met honing en gekookte volle biomelk, heerlijk. Geen koffie of gewone thee. Gezonde zoetigheid vind je in vijgen, dadels en biohoning.

Ik probeer zo weinig mogelijk suiker, zetmeel, witmeel, gistbrood, koek e.d. te eten. Varkensvlees en produkten daarvan mijd ik als de pest. Chips, crackers, zoutjes en kant en klaar voedsel zijn niet aan mij besteed. Frisdranken en vruchtensappen gebruik ik al helemaal niet meer. Daar zit fructose en fosforzuur en vele andere kunstmatige smaakmakers in. Dit haalt je gezondheid acuut onderuit. Dat zijn de mineralenkillers van je lichaam. Sterenmixthee en droomthee prima, gewone thee is oke voor een keer. Een glas biowijn prima, andere wijn zit vaak sulfiet in dat je spijsverteringssysteem onder uit haalt.

Af en toe en in bepaalde omstandigheden als ik weer fout gegeten heb, vooral zoetigheid heb ik dat, dan gooi ik er gelijk een paar slokken kefir achteraan, dan kan het niet zoveel kwaad meer. Waar ik wel voor waak is, dat ik structureel terugval in ongezond eten en drinken. We nemen elke dag greens+ met colonclean, levertraan en kefir. Dat moet gewoon. En om goed te kunnen slapen moet je na 8 uur s'avonds niets meer eten of drinken.

Laatst was ik met mijn vrouw aan het winkelen tot we honger kregen. Toen hebben we chocola met slagroom en appelgebak met slagroom genomen.

Als je er creatief mee omgaat, dan kun je minstens zo lekker eten en drinken, alleen de principes zijn een beetje anders.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt Erna.

================================================


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  

 



Het genezend dieet

Stichting Chronische Ziekten


De stichting stelt zich ten doel,
het bevorderen van een gezonde
leefwijze, waaardoor het onstaan
van chronische ziekten wordt
voorkomen.

Het bevorderen van de gezondheid
in het algemeen.

Duidelijkheid en inzicht geven
in de gezonde leefwijze.

Gezonde leefwijze bevorderen
door een bepaald dieet.

Waardoor men:

Langer gezond blijft
Lager vitaal blijft.
Langer thuis kan wonen.
Langer eigen lot kan bepalen.
Minder een beroep doet op de
zorgtehuizen, gezondheidszorg
en de medische zorg.